چطور مبلمان باغی را با فضای باز خود ست کنیم؟ [ 10 راهکار طلایی ] | طراحی دکوراسیون فضای باز با 10 ترفند ساده

مبلمان باغی از جمله تجهیزات بسیار جذاب دوست داشتنی برای فضاهای باز می‌باشد . به خصوص برای افرادی که به تا

توسط مدیر سایت در 15 اسفند 1402

مبلمان باغی از جمله تجهیزات بسیار جذاب دوست داشتنی برای فضاهای باز می‌باشد . به خصوص برای افرادی که به تازگی باغ یا ویلایی خریداری نموده اند و دوست دارند آن را با تجهیزاتی زیبا و کم خرج تزیین کنند. و ظاهر خاص و لوکسی به فضای باز خود بدهند در این مقاله بنا داریم ده راهکار ساده و کاربردی برای ساختن یک باغ یا تراس لوکس به شما ارائه دهیم.

قبل از خرید هر مدل مبل باغی به این نکات توجه فرمایید:

  1. اندازه و ابعاد فضا را تعیین کنید

    اگر بنا دارید یک مدل مبلمان باغی یا میز و صندلی بالکنی برای حیاط ، تراس ، روف گاردن و یا باغ خود بخرید ، ابتدا مشخص کنید که چه ابعاد از فضا را می‌خواهید برای چیدمان مبلمان اختصاص دهید. وقتی ابعاد و اندازه حیاط یا فضای باز شما مشخص شد ، آنگاه به راحتی می‌توانید به سراغ انواع مختلف مبلمان روید . برخی از انواع مبلمان باغی در ابعاد بزرگ تولید می‌شوند .مانند صندلی‌های استخری، میز و صندلی باغی فلزی در برخی مدل‌ ها و مبلمان باغی در ست‌ های کامل.
    برخی از مدل‌ ها و کیفیت‌ ها نیز ابعاد جمع و جور و کوچکی دارند. مانند برخی مدل‌ های میز و صندلی پلیمری ، مبلمان باغی پلاستیکی و میز و صندلی باغی آلومینیومی.
    مبل باغی ترمو
  2. رعایت تناسب بین ابعاد مبلمان باغی و فضای باز شما

    اگر قرار است میز و صندلی باغی را در ویلا و یا حیاط خانه بچینید ، ابتدا فضای پارکینگ و سایر وسایل نقلیه و روزمره خود را جدا کنید. و ببینید چه مساحتی باقی می‌ماند. فضای باقیمانده را متر کنید. و حدود نصف یا یک سوم آن را برای چیدمان مبلمان باغی اختصاص دهید. معمولا میز و صندلی‌ های باغی در ست‌ های ۶ نفره و چهار نفره به فضای دو در دو نیاز دارند تا به راحتی صندلی‌ ها در پشت میز جابجا شوند.
    اگر بنا دارید مبلمان باغی را در تراس یا بالکن خود قرار دهید ، ابتدا به این نکته دقت کنید که نباید میز و صندلی‌ باغی بیشتر از یک سوم و نهایت نصف فضای شما را اشغال کند. چرا که در صورت اشغال فضای بیشتر رفت و آمد شما مختل می‌شود. هم چنین آن طور که باید برای شما کاربردی نخواهد بود. و جلوه زیبایی نیز نخواهد داشت. پس رعایت تناسب در اندازه و ابعاد مبلمان باغی اولویت اول شما باشد.
  3. در نظر گرفتن بودجه

    حال که مشخص شد چه ابعادی از میز و صندلی باغی را قرار است خریداری نمایید بهتر است قبل از اقدام به سرچ در اینترنت ابتدا مشخص کنید چقدر قرار است برای این مبلمان باغی هزینه کنید. آیا می‌خواهید مبلمان باغی شما زیر ۵ میلیون تومان شود. یا بین ۵ میلیون تا ۱۵ میلیون و یا ۱۵ تا ۳۰ میلیون و یا بیشتر. اگر بودجه شما محدود است بهتر است بیشتر به دنبال میز و صندلی‌ تاشو چوبی ، میز و صندلی باغی پلاستیکی و برخی مدل‌های پلیمری .
    و همچنین میز و صندلی باغی فلزی بروید. که در بین همه این‌ها میز و صندلی باقی فلزی به نسبت قیمت و کیفیت از همه به صرفه‌تر است. و اگر محدودیت بودجه ندارید، می‌توانید سایر مدل‌ های میز و صندلی باقی فلزی مبلمان باغی آلومینیومی و مبلمان باغی پلیمری را در کیفیت‌ های خیلی خوب انتخاب نمایید.

    میز و صندلی باغی دست دوم
  4. انتخاب مدل میز و صندلی

    مبلمان باغی در انواع و مدل‌ های مختلفی عرضه می‌شوند. مدل‌ ها کلاسیک و ساده می‌باشند و برخی مدل‌ها تجملاتی و لوکس. برای اینکه بدانید چه مدل مبلمان باغیا میز و صندلی حیاطی را انتخاب نمایید به سبک دکوراسیون خود دقت کنید. اگر دکوراسیون فضای باز شما طراحی کلاسیک دارد شما هم مبلمان باغی کلاسیک را انتخاب نمایید ولی اگر طراحی لوکس دارد می توانید مدل‌های لوکس‌ تر را انتخاب کنید.
  5. با اکسسوری‌های جذاب، فضای باز خود را متحول کنید

    گاهی اوقات استفاده از برخی اکسسوری‌ های جذاب ممکن است فضای باغ شما را بسیار متحول کند. برای مثال استفاده از لامپ‌ های روشنایی در وسط یا دیوار های فضای باغ، گلدان‌ های زیبا و سنگی، گلدان‌ های دیواری ، انواع شمع‌ ها ، برخی پارچه‌ های به اصطلاح شالی مبل، و انواع فرش‌ها و پادری‌ ها در رنگ‌های متناسب با مبلمان باغی شما می‌تواند جلوه آن را بسیار زیباتر کند.

    صندلی باغی دست دوم
  6. با چمن مصنوعی آرامش فضای سبز خود را بیشتر کنید

    استفاده از چمن مصنوعی در زیر میز و صندلی باغی و اطراف آن می تواند هم محافظت بیشتری از مبلمان باغی شما کند. و هم حس آرامش بیشتری را به فضای باز شما بدهند.
  7. رنگ و طراحی دیوارها

    در صورتی که تراس حیات یا باغ شما دیوارهای قدیمی دارد که دچار جلبک و خزه و یا پوسیدگی شده سعی کنید ابتدا آن را تمیز شسته و با یک رنگ ملایم رنگ کنید.یا با طرح‌های طبیعی با انواع شابلون‌ها روی دیوار طرح بدهید. برای مثال طرح برگ‌های پاییزی یا شکوفه های بهاری روی دیوار باغ، و در آخر با یک اسپری بی رنگ روی آن را روکش و ضد آب کنید.

    میز صندلی باغی دست دوم
  8. استفاده از تشکچه‌ ها و کوسن‌ های با رنگ‌ های شاد و جذاب

    همواره زمان خرید هر مدل مبلمان باغی دقت کنید که حتماً تشکچه و یا کوسن داشته باشد. چرا که شما می‌خواهید روی این مبلمان بنشینید. و آرامش را حس کنید. پس نشستن روی یک تکه آهن یا چوب نمی‌تواند گزینه خوبی برای استراحت باشد.
  9. استفاده از نیمکت‌ های چوبی

    در صورتی که فضای کافی برای خرید مبلمان باغی ندارید . و یا جه لازم برای خرید آن را ندارید می‌توانید از کناره‌ های تراس یا باغ خود استفاده کرده. و به راحتی نیمکت‌ های ساده‌ ای بسازید و روی نیمکت را با یک تشکچه با رنگ شاد و جذاب بپوشانید.
  10. استفاده از تاب باغی یا تاب سقفی

    در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید و محدودیت بودجه ندارید می‌توانید در کنار مبلمان باغی خود از یک تاب باغی تاب ریلکسی و یا تاب سقفی استفاده نمایید. تاب‌های باغی معمولا نیاز به فضایی ۲ الی ۲ متر و نیم مربع دارند تا به راحتی تاب بخورند. اگر این فضا را دارید تاب باغی فلزی بهترین گزینه است. اما اگر چنین فضایی ندارید می توانید از تاب‌ های سقفی که به سقف تراس آویزان می‌شود.
    و یا تاب‌ های ریلکسی استفاده نمایید . که البته بیشتر برای ریلکس کردن است و زیاد به درد تاب خوردن نمی‌خورد.

مبل باغی حصیری
نتیجه‌گیری

اگر باغ یا ویلا یا روف گاردن یا حتی یک بالکن کوچک دارید ، برای احترام به خود و آرامشتان حتماً سعی کنید با توجه به امکانات که در اختیار دارید. و محدودیت بودجه‌ تان آن را تجهیز کنید. شما می‌توانید با هزینه‌ های اندکی و کمی خلاقیت مبلمان باغی متناسب با ابعاد فضای سبز خود بخرید . و در کنار یک چمن مصنوعی و چند اکسسوری  زیبا ، فضای لوکس و آرام بخشی را به وجود آورده. تا در لحظات تنهایی یا دورهمی خانوادگی با نشستن روی مبلمان باغی و کتاب خواندن و یا صحبت کردن با اعضای خانواده آرامش را برای خود به ارمغان بیاورید.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن